Blogda Ara

6 Kasım 2018 Salı

ÇAM TEREBENTİN YAĞI SAÇ UZATIYOR MU?


Çam terebentin yağı (çam terebentin esansı) saç uzamasında kullanılan bir yağdır.
Öncelikle yağ ile ilgili bilgi vermek gerekirse, internette her ne kadar saç uzamasında etkisi olduğu söylenenin çam terebentin yağı olduğu denilse de, saç uzamasında kullanılan çam terebentin esansıdır.

Çam terebentin yağı nedir?

Terebentin aslında çam ağacının reçinesidir. Ağaçtan buhar distilasyon yani ayırma yöntemi ile elde edilen çam terebentin içeriğinde kokofan; piren ve reçine asidi bulunan, yağ/esanstır. Renksiz bir yapısı, yakıcı ama hoş bir kokuya sahiptir. 


Çam terebentin yağı mı?
Çam terebentin esansı mı?

Çam terebentin yağı ile çam terebentin esansı arasındaki fark ise; çam terebentin yağının çam ağacı gövdesinden süzülen baldan elde edilmesi; esansının ise; çam ağacının dikenlerinden elde ediliyor olmasıdır. Görüldüğü gibi ortak noktaları çam ağacından elde ediliyor olmalarıdır.


Saç uzamasında hangisi kullanılır?

Saç dökülmesi probleminin giderilmesi için kullanılması gereken çam terebentin esansıdır. Ki zaten çam terebentin esansının da yağ niteliğinde olduğunu; ve kullanım şeklinin aynı olduğunu unutmamanız gerekir. Güvendiğiniz bir aktara gidip, saç dökülmesi için çam terebentin istediğinizde, zaten size vereceği çam terebentin esansı olacaktır.


Çam Terebentin Esansı Nasıl kullanılır?

Çam terebentin esansının kullanımı oldukça basittir.Çam terebentin kullanımının, seyreltilerek gerçekleştirilmesi gerekir, bu seyreltme işlemi de kullanmakta olduğunuz şampuan ile yapılmalıdır.Sampuanınızın içeriği önemli değil.Herhangi bir şampuan olabilir.700 ml şampuana bir kapak, 350 ml sampuana yarım kapak çam terebentin esansı yeterli olacaktır.700 ml den daha küçük sampuanlara bir kapak esans eklerseniz şampuanınız çok fazla sıvılaşacaktır.Sampuana çam terebentini ekledikten sonra kapağını kapatın ve çalkalayın.Hepsi bu kadar.

Çam Terebentin Gerçekten Saç Uzatıyor mu?

Burda artık kendi deneyimlerimden yola çıkarak bir kaç bilgi vereceğim.
Çam terebentin esansını büyük bir hevesle denemiş ve hicbir fayda görmemiş biri olarak söylüyorum ki benim saçlarıma yarardan çok zarar verdi.
Şöyle ki ;
Şampuanı sıvılaştırdığı icin şampuan zaten köpüklenmiyor.Sanırım bu yüzden de saç derimin temizlenmediğini hissettim.Yaklaşık 3 ay kadar devam ettim fakat saç derimde kaşıntıdan dolayı sivilcelenmeler olmaya başlayınca bıraktım.Üstelik saç uçlarımı kututtu ve keçe gibi yaptı.Kepeklenme de cabası.Benim yağlı saçlarımda pek bir işe yaramadı.Fakat başkalarından da gayet güzel olduğuyla ilgili yorumlar okudum.Belki de herkeste aynı etki olmuyordur veya benim aldığım pek iyi değildir.

Aranızda deneyen varsa aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz yorumlarınızı bekliyorum.

Güzel kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bizi Takip Edin

ÖNERİLER