Blogda Ara

10 Ekim 2018 Çarşamba

SABUNLA SAÇ YIKAMAK


Merhaba arkadaşlar...
Bu gün sizlere sabunla saç yıkama deneyimimi anlatacağım.
Saçlarımın çok fazla dökülmeye başladığı, artık kel kalacağım galiba dediğim dönemlerdi.Saçlarım giderek seyrelmeye başlamıştı.Moralim bozuldukça sanki dökülme artıyor gibi hissetmeye başlamıştım artık.Duştan çıktıktan sonra annemin " ben saçlarını sabunla yıkarken ne güzel saçların vardı, şampuanla yıkamaya başladıktan sonra saç kalmadı" demesiyle sanki birşeyler dang etti.
Evet gerçekten sabunla saçlarımı yıkadığım zamanlarda gür ve uzun saçlarım vardı.Annem halâ sabun kullanmaya devam ediyordu ve saçları benimkinin 2 hatta 3 katıydı.

Sabunla saç yıkamaya karar verdiğim ilk gün şampuanları ortadan kaldırdım.Fakat ilk deneme başarısız oldu ve ben aynı gün tekrardan saçlarımı şampuanlamak zorunda kaldım.Çünkü sabun saçlarımı sertleştirdi ve kuruttu gibi hissettim.Ama aynı zamanda saçlarımın ağırlığını da hissediyordum.Bu bile mutluluk verdi açıkcası.

Birkaç gün sonra tekrardan sabunla yıkama girişimim oldu.Sonuç yine sert saçlardı fakat bu defa kararlıydım.Her ne olursa olsun sabunla yıkamaya devam edecektim.
Sabun saçlarımı sertleştirdiği için saçlarımı şekillendirmem de zorlaşıyordu.Bu yüzden ya örüyor ya da tepeden topluyordum.
Tamı tamına 1 ay boyunca bu şekilde istirarlı bir işleyiş devam etti.Sonra farkettim ki artık saçlarım sertleşmiyor.Fakat yinede ek bir nemlendirmeye ihtiyaç duyuyor.İlk başlarda şampuanı brz köpürtüp saç boylarıma sürsem mi diye düşündüm fakat sonra vazgeçtim.Bunun yerine bebek şampuanlarını saç kremi gibi kullanmaya karar verdim.Market şampuanlarından daha az kimyasal içerdiği için saçlarıma zarar vermeyeceğine inandım.
Sonuç olarak bebek şampuanı saçlarıma istediği nemi verdi.Ve hicbir şekillendiriciye ihtiyac duymadan doğal dalgalı saçlara kavuşmamı sağladı.

Saçlarında boya olanlar bilir, şampuanla bile yıkamak saçları sertleştirir.Fakat ben saçlarımda kızıl boya olmasına rağmen sabunla yumuşak saçlara kavuştum.

Sabuna başlamamın başlıca sebeplerinden olan saç dökülmem de tamamen durmuştu.Saçlarımı toplarken artık tokayı bile zor tutturuyordum.Saçlarım olduğunu hissediyordum artık.Uzaması bile artmıstı sanki.
Amma velakin her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi bunun da bir sonu oldu.Evde olduğum sürece hicbir sıkıntı yaşamadan 4 5 ay boyunca saçlarımı sabunla toparladıktan sonra, başka yerlerde kalmam gerektiğinde veya hızlıca yıkanıp çıkmam gerektiği zamanlarda sabun benim için çok kullanışlı olmamaya başladı.
Bir kere şampuana başlarsam bir daha sabuna adapte olmamın zor olacağını bildiğimden gidebildiğim kadar gittim.

Sabun kızıl saçlarımın rengini iyice alaca bulaca bir hale getirdikten sonra artık saçlarımın iyi bir boyaya ihtiyacı olduğuna karar verdim.
Fakat bilenler bilir, kızıldan dönmek siyahtan dönmekten çok daha zordur.Bu yüzden saçlarımı oryalle açtırmam gerekti.Aylarca sabunla yıkayıp adam ettiğim saçlarım bir anda çalı süpürgesine döndü.Ama başka çarem de yoktu.Kızılla devam etmem olanaksızdı.Yine sabunla yıkamaya calışsam da, şampuan bile saçlarımı taramamı kolaylaştıramıyordu.Saçlarımda yanmış bir görüntüyle de gezmek hoşuma gitmezdi.Bu yüzden sabunla yaşadığımız ilişkiyi sonlandırmamın vakti gelmişti.

Maalesef tekrar şampuanlara döndüm.Yine ince ve seyrek saçlarım var.Şuan için sabunla yıkama fikri uzak gelse de, bir gün tekrar sabuna döneceğim.

Kullandığım sabun, çocukluğumdan beri evimizden eksik olmayan Dalan zeytin yağlı banyo sabunu.Eğer siz de denemek isterseniz veya böyle bir deneyim yaşadıysanız yorum olarak paylaşabilirsiniz.

Güzel kalın :)

6 yorum:

  1. Ben de sabun kullanıyorum evet biraz kuru yapıyor ama sac yağı ile dengeliyor ve sampuan kadar sac diplerinde agri olmuyor daha az yaglaniyor

    YanıtlaSil
  2. Saçlarınızın rengi nedir@_qdra

    YanıtlaSil
  3. Hangi sabunu kullandiniz

    YanıtlaSil
  4. bende ilk defa zeytinyağlı ile kullandım. kuru,sert ve ağırlık yaptı. umarım etkisini görüyorum en kısa zamanda

    YanıtlaSil

Bizi Takip Edin

ÖNERİLER